Friday, 10 May 2013

Gua dan Movie : Ironman 3

 
Iron Man. Gua tak suka kartun dia. Senang cerita gua tak follow pun kartun or komik dia. Tapi bila keluar movie Iron Man dulu, gua memang salute kat director and team. Memang menjadi. So, last week gua bertemankan Cik Nila, melayan Iron Man 3 kat KLCC. After office la, bila lagik...

Eh, salah gambar...



Sequel kali ni mengisahkan tentang keadaan dan musuh baru Tony Stark @ Iron Man selepas peristiwa Loki nak jajah Bumi dalam The Avengers. Dan mula dari situ, masa Iron Man hantar peluru berpandu ke angkasa lepas, dia merasakan susah untuk melindungi Miss Pepper Potts. Dan selepas peristiwa tu jugak, Tony Stark dah buat bermacam2 Iron Man upgrade sehingga Mark 42, hanya untuk melindungi Pepper.
 
Dan pada masa itu juga, muncul musuh baru, The Mandarin. Tapi The Mandarin ni real ke? Rasa lu orang better gi tengok sendiri. Gua suka buat spoiler, tapi dulu la. Sekarang tidak lagi sebab gua ngan Cik Nila pun dah jarang tgk wayang. Hehehehe...
 
Neway pada gua, ni movie sequel yang terbaik gua pernah tgk. Sebab sebelum ni, kebanyakan movie sequel tak berapa mengancam. Tapi for CGI, gua prefer Iron Man. Sebab as usual, masa tu Iron Man macam org biasa je. And CGI dia memang mengancam.
 
Maybe ini merupakan filem Iron Man terakhir, tapi kena ingat, banyak movie Tony Stark akan ada. Contoh, masa movie The Incredible Hulk dulu, scene last movie tu, Tony Stark berjanji untuk membantu pihak tentera menangkap Hulk.
 
Oya, last scene dalam movie Iron Man 3 ni ialah scene Tony Stark jumpa dengan Dr. Bruce Banner. Nak tau masa bila? Jadi penunggu la lu orang dalam panggung. Hahahaha...
 
Anyway, gua enjoy dengan movie ni, and rasanya kalau lu orang peminat Iron Man, or peminat Robert Downey Jr, kemungkinan besar lu orang takkan keciwa...




 
Sekarang tengah menunggu Fast & Furious 6 pulak...
 

No comments: