Monday, 3 December 2012

Gua dan Movie : Twilight Breaking Dawn Part 2...


Last two week, gua and Cik Nila layan movie kegemaran beliau. Sampai sanggup dia xnak beli air minum, takut gua kacau kusyuk dia layan cerita tu...



Gua bukan peminat Twilight, and gua x follow story dia. But sebab kat Astro ada Breaking Dawn Part 1, so xde la lost sangat. Cerita kali ni mengisahkan tentang Bella dah hidup balik dengan new life dan new power, termasuk kelahiran anak dia bernama Renesmee. Everything bertukar bila Renesmee dianggap ancaman kepada puak drakula Volturi. Dalam usaha nak menyelamatkan Renesmee, Bella dan Edward pun cari sesiapa yang sanggup jadi saksi bahawa anak mereka dilahirkan, bukan mendapat kuasa selepas digigit...
 

Gua nak ulas lebih lanjut pun, gua x follow sangat. But utk movie kali ni, xde la rasa nak lari keluar panggung, sebab movie Twilight yang first dulu gua layan dengan member2 sekolah lama gua, sampai part Bella kata Edward cantik, gua dah xleh blah. And masa tu, gua boleh tengok betapa boyfriend2 dalam panggung tu hanya mampu tgk girlfriend diorang tercengang tgk Edward tu. Hehehehe.
 
Kepada peminat 50/50 cerita Twilight, pada gua, ending untuk seluruh movie ni ok la. Nak kata awesome sampai tepuk tangan, walaupun ada yang tepuk tangan sebab vampire yang paling jahat mati dalam movie ni, pada gua xde la sangat. And lagi satu part, masa diorang nak tunjukkan yang anak Bella dan Edward ni cepat membesar, image masa baby tu guna CGI. No wonder gua pelik tgk budak tu. And also masa scene Bella berlari dalam hutan tu, agak pelik.
 
Ok la. Overall, movie ni maybe awesome kepada peminat tegar Twilight, as for me, movie ni ok la. Xde la buruk sangat pun....
 
p/s : Lepas ni Cik Nila kena teman gua tgk movie Rock O. hahahahaha!
 


No comments: