Wednesday, 26 December 2012

Gua dan Movie : The Hobbit.


Ok. Last Monday malam, gua dengan Cik Nila layan cerita The Hobbit. Sebelum tu Cik Nila kata, ada orang cakap kalau tak tengok Lord Of The Rings, x akan paham sangat cerita The Hobbit ni. Well, gua rajin layan LOTR, cuma Cik Nila je tak tengok sangat. Tapi end of the movie, dia ok jek. Siap bagitau kalau The Hobbit 2 kluar, apa plot yang mungkin ada. hehehe...
 
 
 

Apa kisah The Hobbit ni? Well, movie ni mengisahkan tentang macam mana pengembaraan Bilbo Baggins bermula, dan oleh sebab Frodo Baggins asik duk tanya pasal adventure pakcik dia sorang ni, so Bilbo pun mula menulis pengalaman dia.
 
Hobbit ni sebenarnya hidup dengan komuniti dia sendiri jek. Komuniti Hobbit aman, tapi diorang xtau yang di dunia sebenar, keadaan kelam kabut. Sedangkan Souron, Raja segala kejahatan dah dimusnahkan pun diorang xde apa-apa. Memang satu komuniti yang terpencil.
 
Segalanya berubah bila Gandalf the Grey datang berjumpa Bilbo dan minta Bilbo join sekumpulan Dwarf yang sedang dalam usaha mendapatkan semula tanah air mereka yang sekarang ditawan oleh seekor naga bernama Smaug. Dalam movie kali ni, pada sesiapa yang minat LOTR, akan tau macam mana Smeagol kehilangan The One Ring, macam mana Bilbo boleh dapat The Stinger, pedang kaum Elves yang akan bersinar bila ada Orc datang.
 
Dalam movie ni juga ada menunjukkan seorang lagi wizard yang sukakan hutan, pokok dan juga binatang. Pada gua, gua rasa wizard ni yang disebut oleh Treebeard dalam LOTR : The Two Towers. Anyway, movie ni banyak bukak mata kepada scene2 yang buat gua tak sabar nak tunggu second episode.
 
Pada gua, gua minat LOTR, dan yes, movie ni memang awesome. Kalau lu orang nak layan, better cari panggung yang luas2. 2 jam 45 minit bukan movie yang pendek. Lenguh2 jugak la. duduk...
 
 

No comments: