Tuesday, 6 November 2012

Gua dan movie : Ted

Semalam, memandangkan hujan lebat dan jalan sesak, lepas gua pick up Cik Nila, terus kami ke KLCC. Buang masa sambil tengok wayang dan dinner. Movie yang dipilih adalah movie yang memang gua nak tengok, iaitu movie TED.
 
 
 
Movie ni mengisahkan pasal persahabatan di antara seorang kanak2 bernama John Bennett (Mark Wahlberg) yang berhajat supaya patung beruang yang di hadiahkan oleh parents dia sempena Krismas, hidup dan menjadi seekor seorang sahabat sejati. Selepas 27 tahun, perhubungan di antara Ted dan John semakin akrab dan dalam masa yang sama John bercinta dengan Lori Collins (Mila Kunis).
 

Lori inginkan komitmen daripada John selepas 4 tahun keluar bersama, dan antara permintaan Lori adalah meminta Ted keluar dari rumah mereka  supaya John belajar menjadi dewasa.
 
Pada gua, movie ni ok. Fun to watch tapi terlalu banyak f**k word actually. Really, jangan mengada nak bawak anak sedara ke, anak sendiri yang x cukup umur tengok cerita ni. Pada gua, movie ni tak terlalu gila, tak terlalu serious. End up, movie ni actually tunjuk macam mana kuat semangat setiakawan antara Ted dengan John. Dan dalam movie ni, memang banyak and ramai orang disinis. Trust me, banyak sangat.
 
Gua ok je tgk cerita ni, cuma Cik Nila x berapa kenan. Of course la, banyak F word. Dari mula sampai abeh. 
 
Oya, producer dan director movie Ted ni adalah orang yang sama2 menjayakan animasi ni kat bawah ni. So no wonder la kan?
 
American Dad! 

Family Guy... 

The Cleveland Show...
 
 p/s : kalau lu orang tengok cerita ni, ending dia buat gua gelak. hahahaha....


No comments: