Monday, 1 October 2012

Gua dan Movie : Hotel Transylvania

Okies. Last Saturday gua ngan Cik Nila ke wedding sepupu gua. Well, majlis pengantin perempuan kat Sungai Buloh dan rumah makcik gua di Kelana Jaya. Petang tu, balik dari majlis, gua dengan Cik Nila amik keputusan nak lepak kat Paradigm Mall, Kelana Jaya. Layan movie katun nih...


Katun ni pasal apa? Well, katun ni mengisahkan Dracula (Adam Sandler) bina sebuah hotel khas untuk resaksa dan hantu. Tujuan utama Drac buat hotel ni pun sebab nak make sure anak dia, Mavis (Selena Gomez) selamat dari ancaman manusia. Hotel Transylvania ni pun dah jadi tempat penginapan untuk kawan2 Drac.
 
Pada hari jadi ke 118 Mavis, Drac lagi sekali buat majlis hari jadi yang di sertai oleh Frankenstein (Kevin James) dan wife kepada Frankenstein (Fran Drescher), The Mummy (Ceelo Green), The Invisible Man (David Spade) dan ahli keluarga The Werewolf (Steve Buscemi).
 

Macam cerita katun lain, Mavis dah capai usia ke 118, dan dia ingin berjumpa dan melihat sendiri bagaimana penerimaan manusia terhadap hantu dan rasaksa. Being a single dad, Drac berusaha untuk menakut-nakutkan Mavis agar tidak keluar dari hotel tersebut.
 
Kehadiran Johnnystein (Andy Samberg) yang merupakan manusia pertama menjejakkan kaki ke hotel tersebut telah sedikit sebanyak membuatkan Drac x senang duduk. Lebih2 lagi apabila Quasimodo tau akan kehadiran manusia dalam hotel itu.
 
Fyi, this is the first movie gua dan Cik Nila tonton after beberapa bulan x tgk wayang. And movie ini kat Paradigm cuma ada 3D version, which is x berbaloi. But untuk keseluruhan, memang movie ni enjoy. Seperti biasa, Adam Sandler dan kawan2 dia memang menghiburkan walaupun dalam bentuk animasi.
 
Pada gua, movie ni mengingatkan gua kepada cerita Papadom (Afdlin Shauki). Sebab watak Drac sama seperti watak Dom. Anyway, gua dan Cik Nila memang enjoy our date. Lagi satu sebab panggung wayang kat Paradigm tu terbaik. Ok la. Kat bawah ni merupakan watak2 utama dalam Hotel Transylvania. Kalau nak enjoy gelak2, relax, this is the movie.








 
 
p/s : The Invisible Man punya poster paling best. hahahahaha~
 

No comments: