Monday, 22 October 2012

Gua dan bola : Piala Malaysia 2012

Last week siapa tak tau pasal game ni??


Pada gua, game final malam tu antara game epic Malaysian style. Memang agak awesome lebih2 lagi masa ATM lead 2 - 1. Baru je sepak mula, dah seri 2 - 2 dah. Hehehehe. Tang tu memang best.
 
Gua nak ulas pasal bola ni lebih-lebih pun gua xtgk penuh. Sebab malam tu jugak ada game Spurs vs Chelsea and yes, gua happy sebab Chelsea beat Spurs 4 - 2. Then Cik Nila pulak nak tengok Masterchef 2. So masa iklan Masterchef tu, sempat2 la tukar channel untuk update result game-game yang berkenaan.
 

After Masterchef abeh, terus fokus kat Kelantan vs ATM. Game MU vs Stok x tengok sangat. Sebab gua bukan suka MU pun. Hahahaha...
 
Papehal, Piala Malaysia tahun ni ada sejarah dia tersendiri. Sebuah kelab yang kali terakhir masuk ke final 46 tahun yang lepas, iaitu ATM, berhadapan dengan sebuah pasukan negeri. Dah la Kelab vs Negeri, dah tu yang Kelab pulak taknak jadi penunggu untuk julang Piala Malaysia.
 
Walaupun gua fokus pada 45 minit separuh masa kedua dan juga semasa 30 minit masa tambahan tu, memang x senang duduk jugak la. Oya, gua sokong Kelantan dalam game tu. Well, dah nama pun keturunan Kelantan. Yang best sepupu-sepupu gua dari Kelantan datang untuk join sama2 tgk bola kat stadium. Cuma gua je yang x berani nak pergi. Ramai sangat.
 
Bila tgk keadaan stadium malam tu, kalau buat kat Stadium Nasional pun belum tentu gua nak pergi. Hahahaha...




Bila tengok camni punya view, gua tgk dah macam kat Anfield. Ala, stadium Liverpool tu. Hahahaha... Neway, ni penyumbang-penyumbang goal dalam final aritu...
 
Kelantan : Norshahrul Idlan Talaha, 44', 50' & Indra Putra, 96'
 
ATM       : Rezal Zambery, 49' & Marlon Alex James, 62'
 
p/s : game memang epic, and memang sejarah.
 

2 comments:

Len Inouie said...

Saya datang stadium tengok. :)
Sangat stress melihatnya.

Hahaha..

phat_lee said...

Hahahah... nasib baik x pengsan heart attack kat stadium tu...