Wednesday, 26 September 2012

Gua dan sukan...

Kebenda la tajuk yang gua bagi nih. Hehehehe... Neway, bukan nak cerita apa , cuma nak cerita pasal kenangan zaman bujang dulu. Macam mana gua boleh terjebak dengan sports ni?
 
Well, for your guys info, i'm not a sportsman actually. Gua lebih kepada pasif jek. Layan kereta 24/7. Hatta bila dapat lesen dulu, every Saturday gua akan layan corner jalan Bukit Ampang. Oya, masa tu petrol baru RM1.20 seliter. Isi RM10, layan lap record from Langat to Ampang and back dalam masa 10 minit.
 
Siapa kata politik x jejas student? hehehe... sebab harga minyak naik mendadak, so gua stop layan corner2 maut Bukit Ampang, and tahun 2007 merupakan permulaan gua main futsal. And yes, start dari tahun tu, setiap Sabtu malam, game akan start dari kul 9.00 p.m to 11.00 p.m. Lepas tu lepak pekena Indo Mee double telur mata geli2.. hahaha...
 
Zaman tu gua macam hantu sport. Bukan apa, masa tu gua baru start kerja dengan IWK. Gaji ciput, so nak enjoy gila2 tu xde la. Cuma bersukan je boleh buat gua release stress dan happy. Kena pulak geng2 gua jenis sekepala. And yes, ni semua geng zaman sekolah. Antara friendship gua yang paling lama tahan. Hehehe...


Back to the sport. Masa tu gua start dengan futsal. Every Saturday akan ada futsal, kira masa tu badan gua fit (konon) la... Mana xnya, futsal tiap minggu, then office hours pun masa lunch gua bedal teh o suam dengan roti bakar sahaja, kecuali hari Jumaat. Kebab pun kira special meal dah masa tu.
 
Selalu gua ngan geng gua main 3 team, 7 minit or bolos 3 goal. Walaupun kaki bangku, kira ok gak la boleh bedal main one touch. Hahahaha... And yes, masa tu gua gian main futsal, sampai masuk open tournament. Lepas tu kena ayam gila2 masa dalam tournament tu. huhuhuhu... In fact, Hari Merdeka or New Year pun gua dan geng celebrate dengan main futsal jek. Lagi sihat dari terkinja-kinja kat Dataran Merdeka tu.
 
Oya, kenapa gua cakap hantu sport? Masa zaman futsal tu, ada geng yang main badminton. So gua pun join la. Kira hari Sabtu ialah hari sport gua. Pagi badminton 8 -10, then wayang kalau ada yang best, malam futsal. Yeszaaa, semua gua buat dengan geng2 sekolah lama gua.
 
Tapi itu dulu la. Sekarang ni tempat futsal yang gua duk layan dah x wujud dah kot. Nak start futsal team balik pun, ramai dah kawen. Kalau main pun maybe hari Selasa, yang payah gua nak join sebab dah duk KL nih. Sekarang ni harapkan  main badminton on Saturday je la. Itu pun belum start lagi lepas gua dan Cik Nila balik dari honeymoon di KK aritu. Kira dah berbulan jugak la x main.
 
So hope lepas ni gua dapat aktif balik sports. Nak main keta, cost tinggi gak. So gua main sports  je la...
 
 
p/s : lepas kaki injured main badminton, badan pun dah berat, makin lain pulak rasa badan nih. huhuhu... kena aktif balik nih...
 

No comments: