Friday, 11 May 2012

Gua dan Pasar Malam Taman Maluri...

Sekarang gua dah menetap di Taman Maluri, Kampung Pandan bersama isteri gua, Cik Nila. And yes, sebelum kahwin lagi, gua dah rajin ke pasar malam Taman Maluri ni, setiap hari rabu malam. Usually, gua beli nasi kerabu dengan ikan bakar je untuk dinner, cuma kali ni, gua nak kenalkan (konon) Murtabak Langkawi.
Murtabak ni beza sikit dari murtabak biasa, sebab isi murtabak akan dimasak dahulu, lepas tu baru buat kulit dia. Harga utk dua2 jenis, iaitu ayam dan daging just RM2.50. Murah la kan? Rasa dia memang layan, pada gua, murtabak ni antara yang sedap kat pasar malam tu.hehehe...sekarang Cik Nila pun layan murtabak ni jugak.



 Murtabak Langkawi...

yang putih tu lepas dibungkus, yang tepi tu adalah inti dia...
 inti murtabak dibungkus dulu...

 laju gilak...

lepas tu masak balik... 

 view pasar malam Taman Maluri...


p/s : next time, makanan lain plak...

No comments: