Tuesday, 8 May 2012

Gua dan jiran...jiran ke?

Salam. Kali ni posting pasal x puas hati dengan orang taman gua. Well, lepas kahwin, gua tinggal di Taman Maluri dengan Cik Nila. And yes, gua mengaku gua orang baru kat kawasan tu. Awal2 dulu memang xde masalah, jiran kiri kanan gua ok, india and melayu.

Cuma lately ni, ada pulak orang taman haprak yang x boleh ditegur. Kalau lu orang diri depan rumah lu orang, then ada orang bawak kereta laju, apa yang lu orang buat? Gua tenung jek kereta tu, dan si haprak ni tetiba datang nak serang gua. Itu kes dulu, gua dah report polis...

Gua bukan jenis dendam dengan orang. Gua bukan jenis simpan lama2. Tapi pagi ni memang petunjuk gua xleh rapat, xleh nampak si haprak ni depan rumah. Pagi tadi, gua nak ke bank,gua selisih dengan dia, gua senyum, sebab pikirkan dia Melayu, gua pun Melayu... gua Islam, dia pun Islam (anggapan). Dah jadi tanggungjawab kita bertegur, senyum kepada orang lain kan? Gua senyum, si haprak ni boleh buat muka kerek. Siap tenung gua lagik...

Ini kali ke dua lepas kejadian dia serang gua. Gua diam dan pendam sebab gua orang baru, Cik Nila dah lama tinggal di Taman Maluri tu, so gua hormat Cik Nila, and gua diamkan jek. Tapi lepas kali ni, gi mampus dengan si haprak tu. Memang gua ada sebut, kalau dia langgar anak2 orang lain depan rumah gua, gua buat bodoh jek. Gua pun ada cakap kat Cik Nila, jangan sampai gua doa dia langgar anak sendiri depan rumah.

Gua boleh hormat orang, gua boleh lupakan benda2 lama. Tapi dengan si haprak ni, memang gua rasa xleh baik. Kalau dia ingat gua takut kat dia, silap la. Dia ingat dia ada contact dalam polis, gua pun ada. Kalau dia serang gua lagi, depan rumah, memang gua bawak masuk court, report polis semua. Kalau dia rasa diri dia bagus, ada orang lagi bagus dari dia...bukan gua nak kata gua bagus, tapi dia belum temu buku dengan ruas.

Dulu gua tegur dia sebab dia drive laju depan rumah gua, dan masa tu gua rasa dia ancam keselamatan rumah gua, sebab in case dia terbabas, rumah gua jadi mangsa. Gua tegur elok2, dia serang gua, dia sound Cik Nila. Memang masa tu kalau Cik Nila x tahan, mungkin gua dah bertumbuk dengan dia.

But then, kalau boleh sabar, gua sabar. Lepas ni kalau dia ada buat muka bangsat depan gua, gua bagi salam jek.Kalau x jawab, lantak dia la. Last word, gi mampos sama dia.

p/s : Perodua Viva biru, IC 820822--598-, Kamarul E**i J**il, No. 33, Jalan Wira *, Taman Maluri, 55100 Kuala Lumpur - ini kereta yang si bangsat ni drive. Kalau ada readers yang kenal dia, nasihatkan dia. Sesama Islam x elok bergaduhkan? Melainkan dia bukan Islam...

1 comment:

Puaka Anglerz Tribe said...

laaaaaaa... gua ingat mamat tu bawak keta sport tadi... kehkehkeh...