Friday, 6 January 2012

It's a brand New Year...

Assalamualaikum guys. It's been a while kan gua x mem'blog'? Bukan apa, hujung tahun lepas adalah tempoh busy gua. Dengan majlis nikah gua pada 17/12/2011, dan majlis persandingan gua dengan Cik Puan Nila on 24th December 2011 plak. Memang hectic jugak la hujung tahun gua...

Anyway, bercerita pasal tahun yang serba baru ni, gua bukan la fanatik menunggu detik jam 12, tak kisah la sama ada New Year atau Merdeka. Tapi tahun lepas gua ada gak la berazam, and yes, azam gua tahun lalu dapat gak gua capai...tamatkan zaman bujang.hehehe...

And untuk tahun ni pulak, gua berazam dan berdoa agar gua and wife dapat seorang anak, dan juga beli sebuah rumah. Sekarang ni gua tinggal dengan wife gua kat rumah tinggalan parents wife gua. And gua dah discuss dengan Cik Puan Nila, nak jadikan rumah tu rumah berkumpul adik beradik wife gua, and tambah lagi satu azam tahun ni ialah, membeli sebuah rumah...

Selama gua hidup ni, selalunya azam memain jek, nak kurus la, nak kaya la...tapi start dari last year, memang gua dah plan nak kawin dalam tahun 2011 gak, and itu yang gua dapat. Tahun ni, dua azam besar gua adalah mendapat anak dan membeli rumah...walaupun akan ada orang kata "eleh, dua jek?", bukan senang beb nak dapat dua tu. Semua tu rezeki dari Allah, tapi kita kena berusaha lebih untuk mendapatkan rezeki tu.

Papehal, x lambat untuk gua wish lu orang, Happy New Year 2012...

3 comments:

Nino said...

terima kasih awk@abg.. uih! malu.. =P

cyana said...

bro... semoga azam ko akan terlaksana. InshaAllah.

Rakyat Malaysia said...

usaha tangga kejayaan.. chaiyuk chaiyuk.

sudi sudi join blog saya

blog pasal automobil