Saturday, 12 November 2011

Movie : Immortals


hola..it's been a while dah gua x review pasal movie,kan? selalunya gua layan, tapi bila nak review, rasa malas.hehehe...malam ni baru rajin sebab gua lepak kat rumah, and kat bawah, mak n adik gua duk layan AIM...


okeh, last week gua layan filem yang gua memang tunggu dari awal tahun, cerita Immortals...ni poster dia...




well, movie ni pasal mitos Greek, pasal peperangan antara Dewa dengan manusia. and hero dalam filem ni ialan Theseus (ntah betul ke x eja ni)... dia ni adalah anak luar nikah, so dia and mak dia dipandang hina oleh orang kampung dia.pada zaman ini, wujud seorang raja bernama King Hyperion yang mencabar Dewa2 yang tinggal di Gunung Olympus. cara nak memaksa Dewa turun ke bumi adalah dengan melepaskan sekumpulan Titans dari Tartarus yang telah dikurung di dalam sebuah gunung,and untuk melepaskan Titans, King Hyperion kena menggunakan panah Epirus yang dicipta oleh Dewa Ares, iaitu Dewa Perang, yang tertanam dikampung halaman Theseus.


kalau diikutkan, nak review filem ni secara menyeluruh memang gua malas nak tulis la..tapi, kalau lu orang minat filem mitos yang menggunakan CGI yang superb, why not lu orang just watch this movie. nak kata best sangat sampai nganga mulut tu xde la rasanya, but gua enjoy dengan movie ni.


and, fyi, penerbit filem ni adalah penerbit sama filem 300 yang mengenai 300 orang askar Sparta menentang askar Parsi...


p/s : 300 and Immortals, gua pilih 300..hehehe...but still, Immortals layan.

No comments: