Friday, 14 October 2011

Gua dan kerja...


Salam...rasa dah lama gua x update blog ni kan?bukan xde idea, cuma gua kemalasan and also sebab computer gua dah kaput.

Lately ni gua selalu tension kat opis.bukan tension apa, kalau kerja banyak sebab memang project gua, no hal beb. ini project orang lain, yang dibuat tanpa meeting department, lantik agensi yang macam haram buat keje, and bila dah start ada kekalutan, tolak kat orang yang x dilantik masa memula planning project.

bukan apa, gua kalau kata buat keje demi syarikat, memang gua no hal. in this case, bekerja sebab nak cover 'shit' yang orang lain buat supaya tidak di soal oleh management. bullshit betul dengan orang yang diberi jawatan besar tapi otak singkat...

gua xtau la nak cakap apa, dah la dalam dept ada conflict, ada puak2, then bila ada event atas nama company, xde nak buat meeting besar-besaran, semua nak simpan dalam poket memasing. WTF dengan minded camnih? kalau gua, even ada function or project kecik pun dah wajib inform satu department. bukan dengan nak tunjuk sensorang boleh buat keje, bila dah ada problem, baru la terhegeh-hegeh nak mintak tolong member department lain... sapa nak tolong kalau camtu?

memang lately ni gua fed up dengan kerja yang diberi. fed up sebab cover keje orang yang dah memang silap in the first place...

berkenaan dengan agency pulak. gua xtau mana datang agency yang dilantik tu. tau2 je dah deal. sepatutnya, bila dah ada agency, everything agency yang kena buat. bukan agency SURUH kita buat keje dia. agency yang dibayar dengan cost yang banyak, boleh pilih mana kerja yang diorang buat, mana kerja yang diorang xnak buat. mana boleh camtu. lu dibayar dengan banyak, bukan RM10K, lebih dari RM100K, supposed apa yang company nak, agency kena handle. pihak gua patut boleh cakap 'we don't accept 'no' from you'... ini x, bila agency kata xnak buat, mula la nak suruh orang dalam dept yang buat...

gua xtau la berapa lama boleh tahan dalam working environment camnih. bila orang keliling dah start 'kuntau' semua taik yang sepatutnya dia bersihkan kepada orang yang xtau apa, nak g keje hari2 pun naik malas.heck~ event bila fikir esok Monday pun gua dah tension.

p/s : bila jadi camnih, gua rasa nak terus je amik loan business, start bukak cafe...

No comments: