Wednesday, 7 September 2011

History : World War 2...


Gua merupakan peminat filem-filem perang. mula dengan cerita Saving Private Ryan yang Tom Hanks berlakon dulu. dalam movie tu, gua terasa macam benda dalam movie tu adalah the real scenario...itu je cara utk gua bayangkan kemusnahan akibat perang dunia dulu. Then, baru2 ni, gua tergerak hati nak search World War II punya gambar. and yeszaa, ada yang in colour. kat bawah ni sebahagian gambar-gambar perang yang ada...















walaupun perang dunia kedua berlaku sebelum gua lahir, tapi bila tgk kepada kemusnahan, perghhh...memang bersyukur sangat la gua x hidup zaman tu. tapi, sejak tamat perang dunia kedua, senjata pemusnah dah makin menggila sekarang ni. semua bermula lepas Amerika gugurkan bom atom kat Hiroshima & Nagasaki. the first atomic bomb yang digunakan...


and bila aku tgk videoclip lagu Counting Bodies Like Sheep by A Perfect Circle, senjata pemusnah sekarang ni dah makin gila.bukan setakat untuk melindung diri, tapi untuk mencari dan membunuh orang yang dicari walaupun orang tu duduk dalam tanah berkaki-kaki dalamnya.


p/s : Amerika sibuk nak jadi pengaman dunia, dalam masa yang sama dia membekalkan bantuan kepada Israel untuk bunuh orang2 Palestin... bagus bukan? macam setan!


No comments: