Monday, 5 September 2011

Eid Al Mubarak...after 4 years tempuh jem ke Kelantan...


Salam! Selamat Hari Raya dari gua kepada lu orang semua. (ramai ke?) hehehe...well, it's been a while since gua punya last post kan? so kali ni gua nak citer pasal raya gua and family. sebelum2 ni, family gua balik Kelantan, selama 4 tahun la jugak raya balik sana. kampung ayahanda gua. so this year, family gua beraya di Cheras dan kawasan sekeliling dengannya... belah bonda gua plak..

one thing yang best raya dengan family belah bonda gua, ialah sepupu gua ramai beb. ada la dalam 40 orang, cuma yang otak mcm xde otak ada la segelintir, termasuk gua gak. hehehe... as usual, raya di Cheras maksudnya berkonvoi ke PJ & Klang skali. well, masa g Klang on the 2nd day of raya, Cik Nila pun ikut skali selepas dipaksa oleh gua. sebetulnya parents gua yang suh bawak skali.hope dia happy la jenjalan penuhkan perut sampai ke Klang.hehehe...

ok, first day raya, as usual, gua n parents gua gi solat sunat Aidilfitri dulu la. kali ni solat kat Masjid Cheras Jaya jek. lepas solat, balik rumah pulak tunggu abang-abang gua datang...sementara tu, gua kasi bedal apa2 yang patut.hehehe...


yang ni adalah satay godok. memang turun temurun punya resipi. dari moyang gua, sampai la ni bonda gua plak yang buat...memang antara faveret la nih...wajib makan dengan yang bawah nih...

yang ni lontong, Cik Nila yang belikan.layan beb... bonda gua pun happy je sebab dah lama x pekena lontong daun pisang nih...pastu top up plak dengan yang nih...



bila abang2 gua sampai, kitorang pun raya bersama-sama.ala, himpun, salam mintak maaf apa bagai, hulur duit raya kat anak2 buah aku...lepas tu first visit, rumah Nek Su belah ayah gua kat Selayang. meriah gak sebab kebetulan time tu anak2 and cucu Nek Su gua ada skali. dari Selayang, off ke Petaling Jaya plak... rumah Tok Andak and Tok Su belah bonda gua plak... x cukup round, g plak rumah auntie gua kat Kelana Jaya... hehehe..lepas berapa tahun x join konvoi macam ni, memang gua rasa happy raya kali nih...rasa nak cerita lebih pun malas, layan je la pic yang sikit2 nih...hahaha...

ayahanda & bonda gua...

abang gua yang nombor 3 dengan wife and anak bongsu dia...

abang gua yang paling tua dengan anak2 yang bleh cakap bahasa Cina...

sessi bersalaman dan memohon ampun...

ayahanda gua dengan cucu baru, Musa Hamzah & Emyra Imaan...

gua dengan abang gua...rasa ni je gambar elok gua...

anak buah gua dua beradik tgh buat planking...

yang macam Chinese tu Nek Andak gua...muallaf. Tok Andak gua pun muka Jepun...

adik2 sedara gua...


okies, gambar2 ni x banyak, sebab gua skarang memang xde nak amik gambar dah pun. bagi je orang2 yang ada kamera dasat2 and rajin yang amik, lepas tu tag saja di FB...memang tahap malas da gua nih...hehehe....

p/s : tahun ni InsyaAllah raya bujang terakhir gua...next year raya dengan family n wife...lalala...

No comments: