Wednesday, 27 July 2011

Malaysia vs Singapore, WCQ Brazil 2014.


last week tiket yang ni laku kat Stadium Jalan Besar.. macam tiket bas mini je gua tgk... and melalui tiket ni jugak la Harimau Malaya kalah kepada Sang Singa...

tapi Khamis ni, 28/7/2011, tiket yang kat bawah ni pulak yang laku. dalam masa beberapa jam je dah terjual 75,000 keping tiket. hari ni tinggal balance lagi 25,000. katanya penyokong Singapore beli x sampai 2,000 keping. sama ada yakin diorang boleh menang atau dalam kepala dah set penyokong Harimau Malaya akan merusuh kalau kalah... tak tahu la kan??

anyway, gua harapkan kemenangan Harimau Malaya kali nih. pada semua player, please o please focus for the last 90 minutes to 120 minutes. we can do it... gua memula rasa nak join tgk kat stadium, tapi sebabkan Jumaat tu kerja, maka simpan la niat tu. first and last gua layan bola kat stadium ialah masa friendly Malaysia vs Brazil. meremang bulu roma masa jalan menuju ke stadium, gua dengar suara berpuluh ribu peminat bola nyanyi lagi Negaraku. serius meremang beb..

environment memang berbeza kalau tgk kat stadium dengan tgk kat kedai mamak or rumah. tapi malam esok, gua tgk kat kedai mamak je la dengan Cik Nila. boleh pekena Roti Nan or apa2 makanan lain.. hahaha... tapi kedai mamak pun x kurang jugak menarik dia. last week punya game, bila Harimau Malaya dapat 2nd & 3rd goal tu, meremang jugak la sebab tempikan 'gol'...

tapi gua yakin, malam esok akan jadi game yang 'epic'... bukan 'epic movie' yang biol tu.hehehe... 'epic' sebab dua2 team adalah musuh tradisi, ibarat Manchester United dengan Liverpool, and malam esok Harimau Malaya perlu main berhabis-habisan untuk layak ke 3rd round.

papehal pun, sukan menyatukan kita semua... so, peace! gi stadium with peace, balik dari stadium pun with peace.

p/s : come on Harimau Malaya, stay focus, stay strong. may the force be with you!



p/s2 : kepada pihak berwajib, sila ambil tindakan sewajarnya kepada owner link ini...


kalau ye pun nak untung, jangan la sampai 10 kali ganda harga dia...

No comments: