Sunday, 26 June 2011

Talipon bimbitku...

Hola guys and gals! Sekarang ni aku payah sket nak update blog ni. sebab apa? kamera Canon aku dah kaput 2 tahun lepas...akibat malas nak beli kamera baru, aku pun snap2 pic guna 'kamera berhenpon' aku. apakan daya last year 'kamera berhenpom' aku pulak temui ajal..so slow sket la nak update blog x laku nih...papehal pun kali ni jom kutuk henpon aku...


walaupun susunan henpon aku macam Trio Datuk T posing, tapi ni xde kena mengena yek. kalau kena pun pedulik apa aku. hahahaha...ini adalah pendatang dari Finland, Nokia Bersaudara. sebelum beli Nokia, mak aku belikan aku phone Alcatel. kalau bateri kong, ganti dengan bateri AA biasa woo...dasat. tapi xde plak pic dia...hehehe...then, Alcatel aku kaput, aku beli la Nokia 3310 ni dengan harga RM150 pada tahun 2003/2004 camtu...sekenhen jek...



aku beli ni sebab member aku yang jual, dia nak fly g US masa nih... so aku ambik je la...zaman henpon xde antena la katakan. asik main game snake je kejenye...henpon ni aku guna lama gak. sampai aku keje IWK,tahun 2009 pun aku guna lagi...tapi kalau korang tgk kondisi mcm kat atas nih...hehehe...sah tamat servis la namanya. then 3310 aku ni da start problem. korang pernah tgk 3310 punya screen boleh scroll up and kena baca terbalik? hehehe...oleh sebab time tu aku kesempitan uang, and bapak aku plak tgk kesian je kat aku, dia bagi la henpon lama dia... Nokia 7250 nih...



henpon ni ayah aku bagi..sebab selalu nak call aku jek mesti 3310 aku tiba2 off..hehehe...aku guna phone ni lama gak. kena plak aku dulu ada 2 line, memang memana g kena ada 2 phone. so guna la 3310 & 7250 nih...then abang long aku punya phone plak pindah milik ke aku...hehehe... Sony Ericson K550 ke apa ntah code dia. sejak guna menatang ni la aku rajin amik pic and buat blog. time rajin la katakan...


henpon ni jugak peneman aku masa tunggu Cik Nila abis ngajar Tuisyen kat Shah Alam. sebab apa? time dia ngajar sepanjang 2 jam tu, phone ni la aku duk dengar lagu2 faveret aku, then aku ada la amik clip2 'Whose Line Is It Anyway?'... so layan dalam kereta je la time tu...tapi apakan daya, x tahan lama. lagipun battery dia over charge, sudah kembung.huhuhu...so ayah aku pun bagi la henpon yang dia menang cabutan bertuah dengan company aku dulu kat aku. nampak sangat aku x bertuah.huhuhu.... so sekarang aku guna henpon Nokia balik... Nokia nih...



Nokia 1680 Classic...aku tau siri tu pun sebab baru je baca kat kotak tu..hehehe... neway, sekarang aku guna henpon ni jek. basic macam henpon berkamera mula2 keluar dulu. and dengan phone ni, aku asik main game jek..


mesti ada yang cakap 'apa punya cikai la budak ni layan henpon murah...' nak buat camna...aku bukan minat sangat nak beli2 henpon nih. nak beli henpon sekarang pun kena tgk spec, compatible la apa la...lagi susah dari beli kereta rasanya...hehehe..


papehal pun, insyaAllah nnt bertukar jugak la henpon lain...hehehehe....


2 comments:

otak3suku said...

legend la 3310, terbaek...!

phat_lee said...

ada lagi...mau? RM150 ikut harga beli dulu...wahahaha...