Saturday, 4 June 2011

Movie : X Men First Class.

Semalam, aku baru sampai dari Pendang, Kedah and terus tengok filem baru X Men - First Class. biarpun penat, tapi sebab aku n Cik Nila da jarang tengok wayang, kitorang terus je beli tiket...okeh, back to the topic...X Men. ini adalah group pertama yang dikumpulkan oleh Charles Xavier a.k.a Prof X...


movie ini mengisahkan bagaimana X Men ni start, camna Charles (Prof X) ngan Erik (Magnetto) bermula sebagai dua orang sahabat, and also macam mana Magnetto dapat helmet dia. x lupa jugak hubungan Prof X dengan Mystique, Beast and siapa yang memula design Cerebro, alat yang digunakan oleh Prof X untuk kenalpasti location mutan lain.


movie ni mengisahkan pasal Magnetto yang seek revenge ke atas creator dia, yang mana juga seorang mutan sebab bunuh mak Magnetto masa kecik dulu utk keluarkan kuasa Magnetto masa tu. and pada zaman First Class ini, Amerika hampir berperang dengan Russia sebabkan oleh mutan. dari movie ni jugak la kita leh tau camna Beast, yang asalnya hampir 90% manusia biasa boleh berubah rupa, sebabkan jatuh cinta pada Raven @ Mystique. from this movie jugak kita dapat tau sebab apa Prof X kena naik wilcha @ wheelchair. and siapa yang design baju X Men nih...hehehe...


okey, pada aku, citer ni bagus sebab dari movie ni kita bleh tau chemistry Prof X, Magnetto, Beast & Mystique yang mana dalam movie X Men yang memula dulu tau2 dah jadi kawan dalam lawan. this movie really explains a lot pasal asal usul X Men.


sekarang part yang x kena pasal movie ni...first, scene Prof X and Magnetto start jadi kawan, a bit gay-yish gak la...maybe director nak tunjukkan persaudaraan yang buatkan diorang ni best friend. Then, Beast yang dah bertukar rupa tu comel macam anak singa je aku tgk. but still dia watak yang aku minat time budak-budak lain sibuk nak jadi Wolverine. oya, dalam movie ni pun Prof X & Magnetto ada jumpa Logan @ Wolverine, tapi blah lepas Logan suruh "F" themselves..hehehe...


bila aku cakap pasal si Beast ni cumel, sila tgk pic bawah nih...hehehe...



mungkin x cukup comel dalam gambar ni, tapi kalau korang tgk kat wayang, mesti akan ada yang cakap "ala comelnyaaa..." sebab masa bentuk dia camni, dia pakai suit tu nampak macam kepala dia besar...hehehehe...okies, ni plak antara movie poster X Men nih.




and ni plak first time Magnetto pakai helmet dia...helmet yang dibuat khas so that Prof X & telepatik lain xleh baca fikiran dia...



pada korang yang fanatic ya amat kat X Men, sila la g tgk. aku x nyesal pun tgk citer nih. sebab aku pun minat X Men. cam aku cakap, this movie explains a lot. dari persahabatan dua orang musuh, kepada alasan kenapa Magnetto benci Homo Sapiens.


p/s : aku still minat watak Beast...hehehehe...


No comments: