Sunday, 5 June 2011

Movie : Kungfu Panda 2

Arinih aku and Cik Nila buat movie marathon...2 movie je pun. first movie ialah ini ~ the awsomeness of the awsome Kungfu Panda.hehehe...salah satu movie yang memang aku tunggu dari awal tahun arituh. but sebabkan tiket banyak abis and tinggal 1st row dari screen jek, aku n Cik Nila pun tanpa segan silu layan 3D. worth it la jugak sebab yang tgk 3D pun orang2 yang x berapa nak tunjuk pandai cerita kat orang lain. ni movie poster dia...


movie ini adalah sambungan dari Kungfu Panda yang first. cerita kali ini bukan pasal Tai Loong balas dendam, tapi balas dendam anak kepada Emperor Burung Merak bernama Shen. parents si Shen ni berjaya memikat hati penduduk China sebab berjaya buat bunga api, namun Shen pulak gunakan bahan pembuat bunga api untuk membuat senjata @ meriam.


dalam movie kali ini jugak kita dapat tau apa sebenarnya yang terjadi, camna Po bleh ada bapak yang berlainan jenis, and apa kaitan Po dengan Shen. kalau aku cerita semua, maybe akan spoil mood korang nanti (walaupun xde orang nak baca blog haku inih)... and banyak benda yang akakn korang tau dari movie ni pasal Po.


Kungfu Panda kali ni xde la lawak macam yang 1st movie punya, but the funny parts still kicking. jalan cerita pun agak menarik, and totally tak menghampakan. aku cakap ni bukan sebab kitorang bayar lebih tgk kat GSC Maxx tu yek, sebab aku rasa memang cerita ni berbaloi. apa yang aku bleh kata, kalau korang stress, sila la tgk ini katun. memang layan dengan lite humour.


p/s : dalam movie ni pun ada suara Jean Claude Vann Damme & Michelle Yeoh...tapi JCVD memang aku x sangka la...hehehe...


No comments: