Sunday, 5 June 2011

Movie : KaraK

okies. filem Karak ni plak adalah movie ke dua aku tgk hari nih. aritu pun macam tergerak-tergerak ati nak tengok, but 50-50 jek, sudahnya arinih layan jugak...


kenapa filem Karak? well, one thing for sure, ini adalah laluan aku tiap tahun kalau balik ke Kelantan, and yes, kitorang selalu gerak awal pagi, kul 2-3 pagi camtu...kengkadang kul 12 tgh malam pun jalan...berbalik kepada cerita nih.


cerita Karak ni pasal journey 4 orang student ke Pantai Timur, and dalam kereta tu si Nik sibuk cerita pasal research yang dia buat pasal benda2 makhluk halus. and tipikalnya, mesti ada jenis yang x percaya hantu... kalau korang agak pun betul, yang x percaya hantu tu la yang memula kena sakat.


terus terang, aku suka part memula jek. sebab cerita pasal hantu kopak lelaki atas bumbung kereta tu memang aku pernah dengar, dari anak seorang polis. betul atau x, xtau la. and then part lain, aku dah kurang minat. tambah pakej kurang minat sebab lahabau bodoh yang duduk sebelah aku asik " o my goat o my goat,"...


berbalik pada movie, lepas diorang stop kat Pekan Karak, si Jack dah kena ganggu. and masa sambung perjalanan, kena ganggu plak dengan keta Volkswagen kuning. cerita ni aku selalu dengar kat Gua Tempurung jek. xtau la kalau dia tukar port dah. maka diorang pun kemalangan. lepas kemalangan tu, macam2 benda jadi, sorang2 dari 4 orang sahabat ni jadi x betul.


ending dia aku dah bleh agak...here's a hint ~ movie Unbreakable...


pasal movie ni, aku frust. bukan sebab movie ni jek, movie2 seram sekarang ni xtau la sampai bila bleh beat movie seram dulu2 tu...huhuhu...and aku pasti, Yusry KRU dapat idea cerita ni pun dari cebis2 filem lain...


p/s : enuff iz enuff bak title lagu album KRU dulu...


No comments: