Tuesday, 8 March 2011

Bukit Broga...

Last 2 weeks kot, aku, bersama-sama Cik Nila, Nazrul, PaliDET,Ina and geng Kenarianz PaliDET, kami berpakat-pakat nak naik Bukit Broga... lagipun Cik Nila dari aritu lagi ajak aku, cuma xde masa yang sesuai jek...

start dengan kul 3 pagi aku terjaga and g umah Cik Nila, kitorang pun menuju jadi jaga awal pagi kat Shell Plaza Tol Batu 9, Cheras sebab nak konvoi...and kitorang sampai kat Broga kira2 kul 5.20 pagi...sebab ada member yang terlewat...

nak naik Bukit Broga ni, mencabar jugak sebab kena guna lampu suluh awal2 pagi tu. kena plak aku bawak Nikon D60 abang aku, memang padan muka laaa...hehehe...

perjalanan naik ada la dalam 45 minit ke 1 jam bergantung kepada land speed kilometer sejam korang. mcm aku, sebab kasut x ngam...masa turun lagi la seksa (padahal stamina kaput)... untuk sampai kat puncak Bukit Broga ni, kitorang kena lalu 2 bukit dan juga mendaki dalam 45 darjah gak kecerunan dia...hehehe... aku, Cik Nila and Nazrul da sampai puncak, tapi sebab terlalu ramai orang kat atas tu, kitorang pun turun, lepak tunggu siang kat final checkpoint sebelum puncak...neway, malas nak citer lagik, layan gambar...

scenery dari atas tu memang lawa...tap i xtau la untuk berapa lama lagi akan kekal kat situ... aku cari gak buaian yang Angka Sawan Malaysia shoot utk pre wedding dia punya gambar...kot2 aku and Cik Nila bleh snap gambar kat situ utk kad wedding kitorang...hahaha...

lepas kumpul peluh and bau kepam memasing, kitorang head to Sungai Tekala pulak...yes, naik bukit and mandi sungai pada hari ahad di kala orang2 lain tengah terbongkang sebab esoknya nak keroje...oh ya, petang tu Cik Nila rehat kat umah aku sebab nak bawak g urut...bagus kan? longgokkan kesakitan sebenyak yang boleh, dengan aku2 skali kena lipat...

esoknya and seminggu straight aku jalan macam RoboCop..lenguh2 weih...x warmup, terus naik jek..hehehe...

p/s : tenkiu to PaliDET sebab ajak kitorg mendaki Bukit Broga nih....nak g Cameron Highland pun tatau bila...huhuhu...sesapa ada bunglow or homestay kat atas tu x? hehehe...

No comments: