Tuesday, 16 November 2010

Movie : Estet


Semalam aku layan citer nih... memang antara citer Melayu yang aku nak tengok sangat sambil ditemani oleh Cik Nila...memula macam x yakin jek dengan cerita ni, tapi xsangka, memang layan.

kenapa aku nak layan cerita ni? sebab aku minat movie yang Mamat Khalid buat. start terjebak dengan citer Rock la nih...hehehehe...

okeh...cerita ni macam cerita Tamil biasa la. Ada love, suspen, ada bom meletup, ada gak scene macam shaolin soccer... but the best part is, mana ada director Melayu yang buat cerita pasal life bangsa lain? balik2 dendam kesumat, anak derhaka...tapi cerita ni, walaupun orang cakap lawak slapstik, but still aku boleh terima daripada layan daripada cerita Senario yang baru nih...

As usual, Sofi Jikan memang favourite actor aku dalam citer-citer bro Mamat Khalid. Kali ni dia berlakon sebagai ketua samseng estet...dasat gila kejahatan dia sampai tgh bawak basikal pun dia bleh timang bola...hehehe...memang aku bantai gelak tgk dia relax bwk lari camtu jek...

Neway, aku nak cerita banyak pun macam malas jek...apakata kalau korang nak tau perihal filem Estet nih, korang g tengok sendiri. Lepas ni aku nak bawak Cik Nila layan Hantu Mak Limah Balik Rumah pulak...hehehe...

p/s : memula Cik Nila against jugak kot sebab aku ajak tengok cerita nih...tapi alih2, dia yang bantai gelak...hehehe...

2 comments:

Najwa Aiman said...

Kalau filem komedi, memang Mamat Khalid antara yang terbaikkkk punyeee...! Eheks....

Eh...? Mamat Khalid so far ada keluarkan filem selain komedi ke? Coming soon kut? Insya-Allah... Betul punya marah dia dalam AFM hari tu ek...?

phat_lee said...

hehehe...memang layan komedi dia..xtau la pulak dia ada nak buat movie genre lain plak nnt...

dia marah sebab citer xde identiti yang menang...kalau jual cerita anak yusofselam kat luar, org nak tgk Malaysia punya culture, main derip tu culture Malaysia ke?hehehe...