Wednesday, 13 October 2010

Ronin...to continue or not...

aku sekarang di dalam dilema, tapi for the time being ni x kronik lagi la...bukan apa, Ronin aku ada problem. sampai sekarang aku still x tukar nama menunggukan dokumen2 dari pakcik aku. once dapat dokumen, boleh la aku buat sikit2 sampai cukup sifat utk hantar g inspection, JPJ and Puspakom. and mengikut abang aku plak, agak susah nak tukar nama sebabkan engine and keadaan Ronin tuh...lagi satu, aku nak buat macam2 tapi x tukar nama, nnt in the future kot2 pakcik aku nak balik ke, x pun anak dia nak balik ke kereta tu, x ke termenung aku nnt? huhuhu...kalau by next year takdak jugak document, maybe Ronin tu aku tolak balik.



so buat masa ni aku just make sure Ronin tu boleh digunakan sebagai kereta spare jek...sebab aku bawak Ken last Friday, and condition Ken memang da teruk...sedih betul la...itu pun kalau masuk workshop koman2 mau dalam 3-4 hari jugak Ken tuh...


aku rajin masuk mudah.my...sesaja tgk barang2 yang bleh beli and yang xbleh beli...abg aku pun sama, and dia racun aku beli yang nih...spec sama, tahun je lain...

yang atas ni kereta Honda Accord jugak, just dia lagi lama...yang aku kata spec sama, sebab dia pun gunakan engine yang sama dengan Ronin, dari halfcut Integra DA6, yang lain dia ni manual and VTEC kecik...Ronin punya auto tranny ngn VTEC besar...abang aku racun aku beli yang ni, lepas tu salin head...kira kereta merah ni dapat VTEC besar la...hehehehe...papehal pun, ada komitmen lain lagik...for the time being, aku jaga Sitot aku elok2 jek...daily ride kena sihat...

p/s : susah2 aku amik yang ni jek...accord jugak...hehehe...

2 comments:

cyanamoose said...

akak vote yg VTEC munya... tkpun vote mudah dot com. hahahaha

phat_lee said...

aku punya yang sekarang ni pun VTEC cik puan...hehehe..