Monday, 30 August 2010

Movie : Grown Ups

Rasanya lama dah aku x tulis pasal movie yang aku tengok, kan?Neway, last week aku and Cik Nila g tgk cerita Grown Ups lakonan Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade and also Rob Schneider.

Cerita ni mengisahkan pasal 5 orang sahabat dalam satu pasukan basketball. Diorang ni merupakan the only team yang menang di bawah bimbingan coach yang sama...until one day, coach diorg ni mapoh (mati)...and diorg pun gather during majlis pengebumian si Coach.

Start dari situ, diorang dengan family masing2 berpakat untuk pergi bercuti kat umah lama tempat diorang celebrate kemenangan masa basketball tournament 30 tahun yang lepas...kat sini start scene-scene yang fun...

cerita ni memang family movie, yang mana moral dia memang ada la..dari segi anak2 yang sombong, husband yang dicontrol oleh queen, macam2 lagik la...

for me, this movie memang enjoy, and jokes yang ada dalam movie ni memang khas utk family, tak keterlaluan laa...aku betul enjoy tengok movie Grown Ups nih...

p/s : pada yang minat cerita family mcm Bringing Down The House, Cheaper By The Dozen, cerita Grown Ups ni memang movie yang boleh dilayan....

p/s/p : aku pun tatau napa wording aku macam nih...huhuhu...

No comments: