Sunday, 22 August 2010

Luahan x puas hati....adeh laa...

ini adalah post luahan...di ulangi, ini adalah post luahan perasaan...hehehe...bukan apa, minggu lepas aku hampir2 bertekak dengan seorang SM kat opis aku. Hampir2 yek, bukan da...sebab apa aku hampir2? sebab bila nak bertekak, aku teringat kata golongan bijak pandai..."jangan ikut orang jadi bodoh"...

kenapa aku nak bertekak? bukan apa...aku tengah membuat kerja aku, as usual, sebab aku ada dateline. and dateline tu da dekat. then datang la sorang SM ni, department aku, bukan route aku, tapi sebab dia "tumpang" kat department aku...dengan senang hati dia cakap....

"minggu depan ko ikut aku, kita g bagi ***** kat org2 *****,"
"tgk la dulu," ujar aku sambil mata ngadap monitor...and terus...
"apa dia? tgk la dulu? ngko kalau boss suruh buat something, ko kena sebut yess boss, bukan tgk la dulu,"
"WTF??!!" dalam hati aku...
"aku dari dulu start kerja *P* aku x pernah cakap tgk la dulu kat boss2. cara ko salah nih. ko kena letak company dulu sebelum life ko,"
"tapi aku bukan buttkisser macam ko Tuan Haji..." dalam hati aku gak...

and sebelum benda melarat, aku diam jek. buat apa jadi bodoh sebab bertekak dengan orang bodoh, ye tak? boss aku orang lain. boss aku ialah orang yang aku kena report to...bukannya orang yang duduk sebelah kepada orang yang aku report to...

dia pernah cakap, dia ada banyak boss, kat ***** semua boss dia. ye la, sebab hang kaki ampu...semuanya yess boss, semua boss hang laa..kalau aku org ***** pun ko jadi kuli batak aku lama dah kan? and yess, dia pernah cakap nak aku jadi pengganti dia...i'm sorry, aku xnak...bukan sebab takut, tapi sebab aku bukan kaki bodek, tukang kipas orang...kaki caci maki mungkin laa..atau aku caci kaki org...hehehe...

lagi satu aku x puas hati cara entertain org2 *****, senang2 hati call, tanya benda sumbangan untuk dia...

FYI, BARANG FREE, KALAU X DAPAT, JANGAN MINTAK...

korang mampu beli, korang beli...contoh kalau agih bubur lambuk la,,,beratur, lepas tu x dapat sebab da habis, jangan la pulak korang amik orang lain punya...anggap la korang xde rezeki, and jangan mencuri...itu pun nak kena ajar ke?

haih laaa...sakit hati tgk dengan perangai org kaki bodek nih...sekarang Tuan Haji tu nak tegur aku pun dia nak xnak...pedulik hapa aku...x hancur idup aku kalau x de dalam list faveret dia..hehehe...

and kalau la org ***** mintak benda free kat aku, dengan free aku bagi dialog pilem Seniman Bujang Lapok...

"KO PIKIR INI KEDAI, BAPAK KO ADA SHARE??!!"

p/s : aku da cakap benda ni luahan perasaan...so pempaham la yek. kalau x paham pun buat2 paham laaa....

6 comments:

khayalkhayal said...

Eh... Tuan Haji ko tu serupa benar dengan sorang bukan haji kat tempat aku daaa... Tak percaya tanya Amirul... ekekekekek...

phat_lee said...

tau...ala, yang bukan haji tu pun ex boss aku jugak kan? kan? kan???hehehe...

khayalkhayal said...

Bukan daaa... Yang bukan haji tu sebenarnya bukan bos sesiapa tapi berlagak yang dia bos semua orang. Dept tingkat bawah. Sebelah ofis CEO.

phat_lee said...

owh...yang rambut ada sipi-sipi je tu ek? hahahaha...

Marvic said...

aku kenal sapa tuan Haji tu..hahaha..buat bodo je...

phat_lee said...

marvic ~ shhh...hehehe...