Friday, 27 August 2010

Cerita buatan Malaysia...

Orang kata aku anti cerita Melayu or cerita buatan Malaysia...mana ada...aku peminat cerita P.Ramlee, cerita2 tahun 80 an sampai la awal 90 an. x percaya? come on laa...bukan 100% aku kutuk cerita buatan Malaysia...cuma aku rasa zaman kegemilangan filem Melayu adalah pada awal 90 an, lepas tu kaput...antara TV show yang aku minat? ni haa...

ini adalah salah satu scene dalam show Jangan Ketawa.. ni masa Rambo Chin buat iklan susu..dia minum sampai mabuk...hehehe...and ini pun antara show kegemaran aku...the best...

ini adalah show yang betul multiracial...yang mana komedi dia betul2 kaw. ingat dulu masa sebelum ada astro, pakcik aku yang kat Cameron Highland mintak kitorang recordkan sebab kat sana x dapat TV3...hehehe...selain dari show nih, aku pun minat cerita Keris Hitam Bersepuh Emas, Pendekar Kundur, sebab time tu pure silat, belum silat yang terbang2 macam kung fu...benda terbang2 tu betul menghancurkan seni silat dalam drama...start cerita Pendekar kalau x silap aku. and then, ada cerita Senario...aku minat Senario group yang asal, yang mana masa tu ada Hamdan, Ilya, Lan Pet Pet, Wahid and Azlee... time Apek and Yasin masuk pun ok lagik laa...

x lupa jugak cerita Rumah Kedai, Baba Nyonya...Opah...banyak gak la yang aku minat. Tapi sekarang ni, aku tengok drama Melayu memang layu laa...x minat langsung nak tengok...

untuk movie plak, ada jugak la cerita yang aku minat, bukan xde langsung...for sure movie Senario yang directed by Aziz M.Osman memang the best laa compared dengan Senario yang baru2 nih... aku minat Senario The Movie, yang pasal fun fair tuh..lepas tu keluar sequal plak..yang nih...

x lupa jugak yang Lagi2 Senario...paling impact cerita ni ialah masa dia buat roti telur, memang lepas tgk cerita ni, aku x makan roti telur dalam sebulan jugak laa..thanks to Apek punya scene..hehehe...

aku minat movie Melayu yang zaman 80an pun ye gak...cam nih...

x lupa jugak cerita perang Melayu...memang antara the best la...ni...

and also Leftenan Adnan...2 kali aku tengok cerita ni kat wayang...best2...

aku akan tengok cerita Melayu kalau aku rasa cerita tu ok, xde manusia gedik or what so ever...aku layan jugak cerita2 Afdlin Shauki...cuma cerita so called Prof Razak je xde langsung dalam list aku...sampai tgk time raya pun aku menyesal...huhuhu...

p/s : semalam ada Leftenan Adnan kat TV3. Terima kasih kepada TV3 sebab buat cerita tu x menarik coz banyak sangat potong...hampeh~

No comments: