Thursday, 8 April 2010

I Love Ol'Skool...

Aku tengah jenguk-jenguk kat mudah.com bila aku nampak kereta nih....


Toyota Cressida...


Kereta ni antara design kereta lama yang aku minat. sebab apa aku suka? ntah...aku suka lampu bulat dia. dari depan nampak ala-ala elegen, and dari tepi, kita boleh nampak muscle bodyline dia. apa benda tu? cuba tgk gambar dari tepi, kan nampak satu line curve dari depan sampai ke belakang? design2 camni la yang buat aku minat kat kereta lama....and bila tengok orang restore or mod kereta ni, aku lagi minat lak...ini antara rupa selepas di make overkan...


and lagi satu yang aku jumpa kat dalam website tu ialah ini, pickup truck lama....

well, aku memang minat kereta lama...and pada aku, aku lagi puas kalau buat benda nih step by step, and tgk budget kita banyak mana untuk satu-satu kerja yang nak buat untuk kereta tu. ini semua terpengaruh dengan cara-cara American buat hotrod la nih...everything kena buat slow, details and step by step...kena strip, remove paint...buang part-part yang rust teruk...and yes, bukan semua orang boleh buat camtu...maksud aku nak siapkan satu-satu project kereta tu amik masa bertahun-tahun...itu semua terletak kepada orang tu sendiri...

p/s : i love ol'skool!!!!

2 comments:

zachary said...

Pale cressida tu dah ade gaya ala Starsky & Hutch dah..memang stail..
Saya pon minat giler kat kete olskool terutamanya jenis Datsun. Toyota, saya minat jenis mango dan peanut, comey je....of course tak boleh lepaskan AE86...orgasma..

phat_lee said...

wahahaha...aku suka almost semua jenis kereta...susah nak minat spesifik model nih...hehehe...xkisah la apa pun, janji kereta..hehehe...