Wednesday, 10 February 2010

Road Trip...

i'm kind a person who love travelling...a lot...pasal tu kalau drive balik ke kampung ayah aku kat Kelantan, aku boleh drive non stop...every year aku akan balik ke Kelantan, and yang bestnya adalah view sekeliling...aku suka lalu jalan lama instead of masuk highway...kalau pegi up north pun, kalau boleh aku nak lalu jalan lama.
kenapa aku suka travel lalu jalan lama? pada aku la, lalu jalan lama ni aku lebih aware, environment x bosan, boleh tengok kampung2 and pekan2 kecik...hehehehe...nak buek camno aku suka benda2 camtu...kalau highway, aku cepat ngantuk..huhuhu...
cerita pasal road trip, aku penah la road trip dulu...time tu sekolah lagik.lama dah... sebelum road trip, aku kena fly dulu... ke Brunei. and then from Brunei, aku n family aku drive van member ayah aku. from Brunei ke Kuching, driving yek. kat sana mana ada highway...jalan biasa jek... but the yang best, lepas drive beberapa jam, kalau da petang tu kitorang akan berhenti cari hotel yang ada... xde nak buat2 tempahan apa bagai...just drive, stop,tanya...if ada bilik kosong, cantek...kalau xde, keep on driving.
and masa tu pun memang ada masalah...tgh2 travel, aircond van rosak... azab jugak la time tgh hari...huhuhu...tapi, apa2 pun aku rindu nak buat trip2 yang macam tu... planning nak round semenanjung pun x buat2 lagi... amik cuti seminggu, from KL, naik utara, then timur, selatan before balik ke KL balik...cuma masa yang sesuai and also fulus je skg nih...maybe lepas kawin kot?? hehehe...
antara jalan2 yang aku suka? KL - Kota Bharu, lalu jalan Gua Musang...KL - Kota Bharu lalu Terengganu punya Jalan Pantai... KL - Kota Bharu lalu Grik sebab lalu Tasik Banding...Tasik Banding ni lawa beb.. mcm pic kat bawah nih...
Kadang2 kalau aku nak sangat travel, aku tunggu arahan opis suh g Sekinchan jek...pun boleh jadi Road Trip dah...hehehe... travelling camni buat aku relax, and aku akan buat nnt... maybe KL to Langkawi...well, to Langkawi masuk highway, but on the way back tu, maybe leh lalu jalan lama...masuk2 pekan...


walaubagaimana pun, kalau planning nak lalu jalan lama, and travel tu amik masa yang agak lama, elok la check n yakin dengan kereta sendiri...takut apa2 jadi kan? kat highway ada peronda, kat jalan lama ada penunggu..mana lagi x best? hehehe...





i'm loving it!!!

No comments: