Monday, 22 February 2010

Hati ada sakit...




keadaan sekeliling sekarang nih, orang lagi suka menuduh tanpa mendengar cerita sebenar. kalau ada yang jenis mulut radio, lagi teruk. ibarat korang tengok rancangan Kisah Benar yang kat TV3 dulu tu...cerita yang tak boleh pakai lagi orang percaya...


no hal, nak pulau, pulau la...ada kawan lain...sampai masa nanti sedar la kot... yang sedihnya, orang keliling lagi percaya kat "pemberita" yang terang-terangan suka sakitkan hati orang, suka sebarkan cerita yang mengaibkan orang... sila jaga kain sendiri daripada jaga kain orang lain... ini kain sendiri dah nak terlucut, terlondeh, ko sibuk nak ckp kain orang lain da terlucut??

dialog pemberita tu..."jangan rahsia sangat, asik rahsia, mana x ilang kawan"... masalahnya dengan orang yang macam pemberita ni la kita kena elak dari kongsi cerita... sekelip mata idup merana kalau dia sebarkan... dia la microphone, dia la loudspeaker, power amp, semua dia la...kalau kena, senang jek...




"Gi Mampos!"

No comments: