Thursday, 19 November 2009

Pilem 2012

Semalam aku tgk citer ni, 2012 Doomsday...review aku? citer ni so-so jek...nasib baik CGI dalam citer ni banyak membantu. kalau x silap aku, pengarah cerita ni orang yang sama buat citer ID4 @ Independence Day and also The Day After Tomorrow, but tell you guys the truth, pada aku cerita ni xleh lawan dua cerita tadi tu...kalau tgk sampai ending, ibarat korang tgk Evan Almighty with a lot of special effect and drama...pada aku, lagi elok kalau dibuat cerita ni xde survivor. dah kata kiamat kan? mana boleh nak elak hari kiamat...
kenapa aku ckp cerita ni so-so? pelakon2 diorg memang amik yang ada klas, tapi aku rasa mcm benda2 yang jadi, eg; Yellowstone Park meletus, California tenggelam, tapi ekspresi muka diorg mcm biasa jek...hehehe..dah biasa da kot diorg nih... masa dalam kapal terbang, diorg tgk California tenggelam masuk ke laut, muka diorg tak menggambarkan sedih, terkejut hatta takut sekali pun...baru aku sedar cerita ni pentingkan ekspresi muka ye tuan2.

effect cerita? memang best la...penyelamat movie jugak...aku xtau nak ckp apa lagi pasal movie nih...tu je la kot, jalan cerita ibarat tgk Evan Almighty, dengan effect The Day After Tomorrow...hehehe...
skg ni aku tgh tunggu cerita nih....

motor bawah ni adalah trademark cerita nih...

korang mesti x pernah tau kan pasal cerita nih? actually cerita ni adalah remake citer Tron taun 80's dulu...aku still ingat cerita ni sebabkan scene motor dalam komputer tu... ni cerita asal dia...

Cerita pasal sorang komputer programmer nih diserap masuk ke dalam sistem komputer kalau silap aku. ala2 the matrix la jugak tapi kali ni dia perlu survive dalam sistem komputer....hehehe...ngarut kan? but the point is, imaginasi orang tentang sistem komputer ni dasat...hehehe...aku nak tgk cerita nih!!!


p/s : next week diorg ajak tgk citer Phobia 2, tapi aku nak tgk Ninja Assasin..huhuhu...

2 comments:

Nino said...

aku pon ckp so-so jugak la.. n sampai tak geti nak comment pe pun.. sbb dorang cuba gambarkn kiamat kn??

tp saya lagi suka tgk kawan kita yg lagi sorang tu... hehe.. kemain serasi lagi.. ehem.. sapa tu ek??

phat_lee said...

aik?aik???...mcm tau jek....