Monday, 6 July 2009

Transformers : Revenge of the Fallen...

Last Saturday aku g tgk citer ni sensorg...
tell u guys the truth, aku lagi prefer yang 1st movie. this sequel pun ok, just that bila da terlalu banyak CGI, diorg mcm terpaksa buat yang ngam2 cost saving jek..sorry la pada yang kagum sgt ngn movie nih...kalau tgk, masa Megatron jumpa The Fallen...pada aku scene tu mcm tgk CGI katun Beuwolf...but scene yang aku minat, time Decepticon attack Optimus...memang menyentap tgk Optimus "mati sekejap"...tapi kalau diorg buat ikut Transformers the Movie yang animated, mau ramai yang nangis...dlm tu ada scene Optimus Prime bagi amanat kat Hot Rod yang bakal ganti Optimus bila dia mati...

Ada scene yang aku tgk, konon diorg buat lawak tapi tak kelakar...scene ni yang buat spoil sikit movie tu...one thing for sure, scene yang robot keta control tu nak join autobots and dia hump kaki megan fox...apsal laa ada scene tu...and one more thing, mana datang awek yang sama kelas ngn Sam tu ek? maybe aku terlepas scene kot. tapi part tu mcm aku tgk terminator la plak..hehehe...
neway, movie ni ok la. no wonder dalam the star rate x lebih dari 5 bintang...ada sebab dia...
p/s : tunggu Public Enemies this coming Thursday...Micheal Mann movie...

5 comments:

Teddy said...

yups.. agree 100% with u bru! michael bay could have done it better without the humping scene. and the women terminator.

phat_lee said...

eden pun poning tgk citer tu. patut la mcm cacat jek awek yang dengan Sam tu. Terminator rupanya...not saying that Transformers should be 100% serious...tapi ntah..scene yang x di perlukan..patu scene telur besi devostator tu...mende la...

Teddy said...

telur tue kes spielberg nak jual teori makhluk asing dia macam citer2 dia yang lain.. kadang2 spielberg punya otak dah tepu dah beb.. takleh nak kasi idea lain dah.

phat_lee said...

dats y aku kata Indiana Jones 4 sucks...ending dia sucks abis..hehehe..minority report pun so-so jek...nasib baik the terminal best, itupun sebab ada Tom Hanks...

Najwa Aiman said...

Nasib baik aku blom tengok.... eheks...