Tuesday, 14 April 2009

Silly school rules...


hehehe...aku teringat balik zaman sekolah menengah dulu. High School Kajang memang best. and bila teringat balik zaman sekolah, memang kelakar laa. salah satu yang best, peraturan sekolah yang buat aku gelak sendiri. topic ni pun penah di diskaskan kat fly fm...silly school rules.




antara rules yang silly, adalah masa bell ring. ada dua kali bunyik loceng. 1st ring, kena keraskan badan, hatta kalau tgh kencing pun kena tahan beb..nak lagi dasat kalau korang boleh maintain air zapple yang keluar tu mcm tgh beku..hehehe...2nd ring, baru gerak ke kelas memasing. alasan adalah utk awarekan budak2 yang leka sampai x dengar bunyik loceng sekolah..pokak ke hapa?!


pastu pasal pakaian...baju macam biasa laa, collar shirt dengan badge sekolah. sekolah aku dulu kalau nak bezakan student pagi dengan petang, yang pagi ada mini badge kat collar dia. zaman abg aku dulu, dapat badge besi, hatta name tag pun dpt yang pin..tapi zaman aku da xdapat dengan alasan boleh di buat senjata..bodoh betul sapa yang gaduh guna mende alah nih...seluar pulak kena satu pattern jek. yang kelakar, lubang bahagian tumit tu x boleh lebih dari 16 inch. abistu bila yang saiz besar pakai, nampak mcm budak carrot..pinggang besar n bwh kecik. tapi trend junior aku lak, kalau pinggang kecik, bwh lagi kecik..konon2 ska la tu...bahagian bawah tu cerut sangat sampaikan aku rasa nak tanggal seluar pun seksa yang amat...


aku penah kena, cover poket belakang aku di koyakkan sebab peraturan sekolah...ntah cikgu kelas khas mana punya peraturan...padahal seluar aku tu factory spec..memang standard la..


bercakap pasal fashion baju sekolah, aku minat japanese school uniform...yang laki punya smart...






and yang utk pompuan, memang marbeles...grrr!!! geram beb...hehehe..comel je tgk...



tapi lagi comel bila yang pakai nih....

and also yang nih....


imagine if Lisa Surihani pakai baju ni....emmm...

woit!!! lari tajuk plak...hehehe....

6 comments:

Najwa Aiman said...

Cet! Potong stim jek... Gambar-gambar tu takkan stop kat situ jek? Dah makin pendek, makin pendek, makin pendek... tapi stop kat pangkal paha jek? Alaaaa...

phat_lee said...

it's all in your mind...hehehe..

jiwa kacau said...

kakak tingin la nak pakai wat p keje...

phat_lee said...

ko jgn nyok nanti jem satu cyberjaya nanti...

Teddy said...

tak boleh imagine!

aku try imagine lisa surihani tak pakai apa-apa! huahuahuahuahua!

phat_lee said...

kejam tul ko Tun...aku layan lisa sensorg je la...emmm..isk...

hua hua hua...