Tuesday, 14 April 2009

Mamam...

last week aku dengar fly fm, one of my fav radio station, not only because of Hunny Madu, but also for all the morning topics that make me remember all the memories. And salah satu topic yang diorg bincangkan is about "How your parents feed you when you're a baby"...

it's all started when Phat Fabes cerita how he went to his parents place for a meal. Abis makan dia duduk luar and tgk how his front neighbour bagi makan kat anak kecik. it's quite funny bila ingat balik what parents do to attract their kids to eat something...

time aku dulu, kitorang di disiplinkan. kalau time makan, makan reramai...sebab senang utk parents aku nak bagi sama rata lauk yang ada..hehehe..tapi yang aku enjoy tgk, bila tgk baby makan. parents diorg akan buat mcm2 bunyik, terbang2 kan sudu tu...kapal terbang datang la, or choo choo train is coming to a tunnel...hehehe...

yang aku dengar kat radio, most of the caller punya cerita memang klaka...even ada yang cerita, if xnak makan nanti bandaraya dtg amik...time tu asal boleh nak takutkan bebudak suruh makan...

and ada caller sorg ni, he's the opposite of the topic. cerita dia, time dia kecik parents dia kena buat cerita so that dia x makan banyak..hehehe...what a story..if you listen to the topic, memang klaka la...coz some of the story kena kat kita time kita baru nak blaja makan..hehehe...

2 comments:

Najwa Aiman said...

Untuk anak perempuan kena hati-hati sikit masa buat trick suruh mamam. Nanti dia belajar mamam lain...

phat_lee said...

hahahaha....harem...