Tuesday, 24 March 2009

Makin tua makin menjadi...

Tema utk Kelab Kereta Lama aku...hehehe...since kereta da makin canggih manggih nih, aku makin kurang minat. Bukan apa, example mcm BMW, too much electronic, and the car mostly control the driver. Senang citer, aku suka kereta lama sebab driver control the car, kalau straight, straight la dia, kalau laju, laju la dia...kalau ke gaung...sama laa..hehehe...


Anyway, aku sekarang ni memang minat kereta lama. kurang minat yang fancy2, canggih2, yang jenis all control with one button. Mcm BMW, Merce,Lexus...sampai bukak bonet pun guna remote..pemalas sungguh. hehehe...lagi satu, kereta lama ni ada character dia. try tgk kereta nih...

apa yang korang nampak? aku nampak muscle, sleek design, boleh nampak identiti dia... bayangkan kalau front end dia tu muka org, kita boleh tau camna personaliti kereta ni.and yang nih?

nampak mcm org yang middle level yang baru nak naik ke higher level yang guna kereta nih...hehhee...and yang ni...

yang aku nampak, kereta yang ni ibarat the forgotten heroes la..ada something yang boleh di unleashkan once kereta ni bertemu dengan the chosen one...and also this...

kereta yang macam ni aku rasa sesuai utk family man la...utk drive holiday dengan family. papehal pun, main kereta lama ni perlukan kesabaran and also tabung ayam yang penuh dengan not RM50 minimum. walaupun to certain people, main kereta lama ni membazir, tapi feeling, kepuasan yang ko dapat bila org toleh tgk kereta kita buat kali kedua...

one more thing that i love ol'skool cars, kita boleh DIY kan kereta ni. any design yang kita buat, unik beb...semua ikut idea sendiri, not that Wira convert Mivec kind a idea...kalau dulu guna kereta karburator, aku still boleh godek2 engine, tune up, main2 air flow yang masuk...sekarang? kena hantar workshop sebab nak tune kena guna computer. tak berani nak usik. ECU jammed kalu, abis duit aku...

Yang buat aku sengih bila drive Mr. Ronin aku, yakni 1983 Honda Accord 2 doors tu, adalah bila aku dapat kejar kereta2 yang lagi muda dari keta aku, xpayah overtake, cukup sekadar cucuk angin. mesti org depan tu hangin and also di keji oleh awek beliau...hahaha..(pengalaman sebenar bila kejar Satria GTi VR4)...

Plan aku? walaupun nanti aku mampu beli kereta utk family, Mr. Ronin aku akan tetap aku simpan. Sekarang ni Mr. Ronin aku da 26 tahun this year..hehehe...

No comments: